Φιλονικώντας για τη μοιρασιά της ευχαρίστησης στον έρωτα, ανάλογα με το αν κανείς είναι άνδρας ή γυναίκα, ο Δίας και η Ήρα απευθύνονται στον Τειρεσία… Αν η απόλαυση χωρίζεται σε δέκα μέρη, απαντά αυτός, η γυναίκα έχει τα εννέα και ο άνδρας το ένα. Επειδή πρόδωσε το μυστικό του φύλου της, επειδή είπε πολλά, η Ήρα χτυπά τον αναιδή με τύφλωση …
Αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε άποψη του Τειρεσία διαπερνά τις εποχές και τους πολιτισμούς. ….Στον τομέα της «φιληδονίας» σημειώνει το λήμμα «γυναίκα» του «Λεξικού Ιατρικών Επιστημών», μια γυναίκα αξίζει κατά μέσον όρο δυόμιση άνδρες! (19ος αιώνας)
Αυτή η ανισότητα στην απόλαυση είναι ένας άλλος τρόπος για να ειπωθεί πως: «Η γυναίκα είναι επικίνδυνη» για τον άνδρα αλλά και για την ίδια την γυναίκα. …
Τονίζοντας τη σεξουαλική πλευρά του προπατορικού αμαρτήματος, ο Μεσαίωνας θα ωθήσει όσο γίνεται μακρύτερα τις νοητικές παραστάσεις μιας γυναικείας σεξουαλικότητας πέρα από κάθε μέτρο. …
«Γυναίκα είναι η πόρτα του διαβόλου» (Τερτυλλιανός). … Οι γυναίκες είναι «μέσα τους πραγματικές άγριες» (Ντιντερό), τα όργανα της ηδονής τους είναι πολλαπλά: η κλειτορίδα, ο κόλπος, η αχόρταγη μήτρα. Η ιδέα για την ελάττωση του πλήθους τους φαίνεται να είναι αρχαία όσο και η επιστήμη της ιατρικής: αφαίρεση των μικρών χειλέων, εκτομή της κλειτορίδας με σκοπό την ίαση από την «ανεντιμότητα».
Εδώ και αιώνες η σεξουαλικότητα των γυναικών ζει κάτω από ιατρική παρακολούθηση. Σίγουρα το μήνυμα έχει αλλάξει … Γίνεται επανασύνδεση με ευμενή προαίρεση του Ιπποκράτη που έλεγε πως η συνουσία είναι ευεργετική για τις γυναίκες (με προϋπόθεση να μην γίνεται κατάχρηση), διότι επιτρέπει «την εκκένωση των χυμών». …
Τι συμβαίνει με τους άνδρες που βρίσκονται έτσι αντιμέτωποι με τις «εξαλλότητες της μήτρας»;
«Μην μένετε κατάπληκτοι αν συνεχώς διατρέχουμε τον κίνδυνο να φάμε κέρατο, εμείς που δεν έχουμε πάντα τα σωστά μέσα για να πληρώσουμε και να πραγματώσουμε την ικανοποίησή τους», γράφει ο Ραμπελαί. Παρά τους κινδύνους ο γάμος παραμένει, για τον Μεσαίωνα και μερικούς κατοπινούς αιώνες, το καλύτερο μέσο για να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος υπό την προϋπόθεση ωστόσο να μην ξυπνήσει κανείς το κοιμισμένο νερό, διότι «από ένα δαυλό που έχουν μέσα στο σώμα, γεννούν άλλους εκατό». Συνίσταται λοιπόν να παίρνει κανείς τη γυναίκα έτσι όπως είναι, ψυχρή κατά την εκπλήρωση του χρέους χωρίς να την υπερθερμαίνει (G. Duby, Αρσενικός Μεσαίωνας).
Η αρσενική συνεισφορά στην εικόνα μιας ανικανοποίητης γυναικείας σεξουαλικότητας είναι αναμφίβολη… Η λύση που προτείνεται από την Μ. Τ. Σέρφι για το πρόβλημα της ψυχρότητας είναι αφοπλιστικά απλοϊκή: αρκετά συχνές και αρκετά παρατεταμένες συνουσίες! Στηριγμένη σε επιβεβαιωμένα αντικειμενικά δεδομένα αναπτύσσεται μια επιχειρηματολογία …., που δεν λέει τίποτα παραπάνω από αυτά που υποστήριζε ο Τειρεσίας ή αυτό που διαπραγματεύονταν οι αριστοτελικοί του Μεσαίωνα: «Το περίσσευμα υγρού στοιχείου μέσα στο σώμα της γυναίκας της δίνει απεριόριστη ικανότητα για τη σεξουαλική πράξη», η κούραση δεν σημαίνει κορεσμό (C. Thomasset, Για τη γυναικεία φύση).
Jacques Andre, Η γυναικεία σεξουαλικότητα
πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑγνώση, 2007